Curricular theories and conceptions

Reflections for curriculum construction

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32930/nuances.v35i00.10406

Keywords:

School Curriculum, Curriculum theories, Curriculum authors

Abstract

The text constitutes research on curriculum, whose central objective is to investigate some of the main theories and conceptions on this topic in the literature, with specific objectives to propose a reflection on the theme and provide support for theoretical study and understanding of how curriculum construction occurs, its intersections, especially the intense social influence in its idealization. In order to achieve the proposed objectives, a theoretical study was carried out based on a narrative review, and thus, a theoretical framework on the proposed topic was obtained, which supported the reflections presented. The study revealed that there have been significant advances in curriculum theory, especially in understanding the various contributions to its construction.

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Author Biographies

Eduardo Alexandre de Lima Baptista, Serviço Nacional de Aprendizagem do Comércio

Pedagogo, especialista em pedagogia empresarial, gestão escolar e gestão empreendedorismo e marketing. Graduado em gestão comercial e mestrando em educação. Coordenador Educacional do Senac São João da Boa Vista.

Miriam Cristina Zambelan Ribeiro da Silva, Serviço Nacional de Aprendizagem do Comércio

Docente da área de Gestão e Negócios de cursos profissionalizantes no Senac SP da unidade de Mogi-Guaçu (SP).

Sílvia Cristina de Oliveira Quadros, Centro Universitário Adventista de São Paulo

Pós-doutorado em Educação, Doutorado em Letras. Coordenadora e Docente do Mestrado Profissional em Educação (UNASP).

Helena Brandão Viana, Centro Universitário Adventista de São Paulo

Pós-doutorado em Psicologia da Educação. Professora no Mestrado Profissional em Educação.

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Published

2024-04-22

How to Cite

BAPTISTA, E. A. de L.; SILVA, M. C. Z. R. da; QUADROS, S. C. de O.; VIANA, H. B. Curricular theories and conceptions: Reflections for curriculum construction. Nuances: estudos sobre Educação, Presidente Prudente, v. 35, n. 00, p. e024002, 2024. DOI: 10.32930/nuances.v35i00.10406. Disponível em: https://revista.fct.unesp.br/index.php/Nuances/article/view/10406. Acesso em: 19 may. 2024.

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