An experience of teaching literature

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32930/nuances.v34i00.8472

Keywords:

Literature Teaching, Higher Education, Reading

Abstract

The record of a literature teaching experience in higher education at a private institution presents the obstacles and dilemmas that interfere with the professional development of future teachers. The need to bring students closer to literary texts to actualize the reading experience and promote reader autonomy finds new perspectives in the approach to the relationship between the reader and the literary work.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Renata Esteves, Universidade de São Paulo

Bacharelado em Letras (USP). Mestrado em Teoria Literária e Literatura Comparada (USP). Doutorado em Literatura e Cultura Russa (USP).

References

JOVER-FALEIROS, R. Sobre o prazer e o dever de ler: figurações de leitores e modelos de ensino de literatura. In: DALVI, M. A.; REZENDE, N. L.; JOVER-FALEIROS, R. (org.) Leitura de literatura na escola. São Paulo: Parábola, 2013.

REZENDE, N. L. O ensino de literatura e a leitura literária. In: DALVI, M. A.; REZENDE, N. L.; JOVER-FALEIROS, R. (org.) Leitura de literatura na escola. São Paulo: Parábola, 2013.

REZENDE, N. L. Literatura: desafios para o professor. Escrevendo o Futuro, 30 de agosto de 2017. Disponível em: https://www.escrevendoofuturo.org.br/conteudo/biblioteca/nossas-publicacoes/revista/artigos/artigo/2408/literatura-desafios-para-o-professor. Acesso em: 15 jul. 2023.

ROUXEL, A. Aspectos metodológicos do ensino da literatura. In: DALVI, M. A.; REZENDE, N. L.; JOVER-FALEIROS, R. (org.). Leitura de literatura na escola. São Paulo: Parábola, 2013.

TODOROV, T. A literatura em perigo. Trad. Caio Meira. Rio de Janeiro: Difel, 2009.

Published

2023-12-30

How to Cite

ESTEVES, R. An experience of teaching literature. Nuances: estudos sobre Educação, Presidente Prudente, v. 34, n. 00, p. e023015, 2023. DOI: 10.32930/nuances.v34i00.8472. Disponível em: https://revista.fct.unesp.br/index.php/Nuances/article/view/8472. Acesso em: 17 may. 2024.

Issue

Section

Artigos Publicação Contínua