CONCEPTS OF CHILDHOOD EDUCATION TEACHERS REGARDING THE EVALUATION PROCESS

Authors

  • Josiane de Almeida Trevisani Escola de Educação Infantil E.M. Profª Jovita Terin - Presidente Prudente/SP
  • Moacir Pereira de Souza Filho Universidade Estadual Paulista - Unesp - Presidente Prudente

DOI:

https://doi.org/10.14572/nuances.v26i2.3036

Keywords:

Early Childhood Education, Evaluation, Teachers of Children’s Education

Abstract

This paper presents as its theme the evaluation process. Assuming that there is a dichotomy between theory and practice, this paper aims to investigate the practices of teachers of kindergartens and primary schools of Presidente Prudente city. Its purpose is to investigate whether the "mediator assessment" has not been used due to the completion of paperwork requirements. The research instrument has been based on a questionnaire and the research method was based on “Contents Analysis”. The results showed that most of the teachers accompanying the students' development, mainly through portfolios. They know the curriculum guidelines, although they do not know of the theoretical framework of the education area. They are supportive of early literacy and pointed to lack the guidance of other professionals.

http://dx.doi.org/10.14572/nuances.v26i2.3036

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Josiane de Almeida Trevisani, Escola de Educação Infantil E.M. Profª Jovita Terin - Presidente Prudente/SP

Licencianda em Física pela Universidade Estadual Paulista – Unesp/Presidente Prudente/SP. Curso Normal de Magistério (2004) pelo CEFAM de Presidente Prudente . Professora de Educação Infantil da E.M. Profª Jovita Terin - Presidente Prudente/SP. Atua na área da educação infantil desde 2006.

Moacir Pereira de Souza Filho, Universidade Estadual Paulista - Unesp - Presidente Prudente

Graduado em Tecnologia dos Sistemas Elétricos (1989) e Licenciatura em Física (2001) pela Universidade Estadual Paulista – Unesp/Bauru/SP. Possui Mestrado (2004) e Doutorado (2009) em Educação para a Ciência pela Universidade Estadual Paulista – Unesp/Bauru/SP. Atualmente é Professor Assistente Doutor do Departamento de Física, Química, e Biologia da Faculdade de Ciências e Tecnologia (Unesp/Presidente Prudente). Docente credenciado no Programa Nacional de Mestrado Profissional em Ensino de Física - Unesp/Presidente Prudente/SP e docente credenciado no Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência da Faculdade de Ciências da Universidade Estadual Paulista - Unesp/Bauru/SP. É membro suplente do Conselho do Departamento de Física, Química e Biologia, membro titular do Conselho do Curso de Licenciatura em Física e membro titular da Comissão de Estágios da Unesp de Presidente Prudente. Tem experiência na área de educação, com ênfase em Ensino de Física, atuando nos seguintes temas: Formação de Professores, Processo de ensino-aprendizagem e História e Filosofia da Ciência.

Published

2016-01-06

How to Cite

TREVISANI, J. de A.; SOUZA FILHO, M. P. de. CONCEPTS OF CHILDHOOD EDUCATION TEACHERS REGARDING THE EVALUATION PROCESS. Nuances: estudos sobre Educação, Presidente Prudente, v. 26, n. 2, p. 207–223, 2016. DOI: 10.14572/nuances.v26i2.3036. Disponível em: https://revista.fct.unesp.br/index.php/Nuances/article/view/3036. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos - FLUXO CONTÍNUO