Educação atual de ideais revolucionários para alunos universitários no contexto de integração internacional no Vietnã

Autores

  • Nguyen Thi Nhu Thuy Ho Chi Minh City University of Technology and Education – Ho Chi Minh https://orcid.org/0000-0002-6529-9651
  • Nguyen Thi Quyet Ho Chi Minh City University of Technology and Education – Ho Chi Minh

DOI:

https://doi.org/10.32930/nuances.v32i00.9120

Palavras-chave:

Ideais revolucionários, Estudantes, Integração internacional, Universidade de tecnologia e educação da cidade de Ho Chi Minh, Vietnã

Resumo

O atual processo de integração econômica internacional tem impactado fortemente percepções, pensamentos e sentimentos dos alunos e se reflete em todos os seus comportamentos de vida, afetando seus ideais revolucionários de maneiras positivas e negativas. Para promover os efeitos positivos trazidos pela integração internacional e limitar os negativos, a educação de ideais revolucionários tornou-se uma necessidade urgente fortalecer a educação moral e de estilo de vida, e promover ideais revolucionários para os alunos. Este artigo é o resultado de um estudo realizado com base em uma pesquisa com 667 alunos da Universidade de Tecnologia e Educação da Cidade de Ho Chi Minh de junho a agosto de 2021. Os resultados refletem plenamente a realidade dos ideais revolucionários da educação para alunos dessa universidade. Com base nisso, os autores propõem soluções para melhorar a eficácia dos ideais revolucionários de educação dos alunos da Universidade no atual contexto de integração internacional.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Nguyen Thi Nhu Thuy, Ho Chi Minh City University of Technology and Education – Ho Chi Minh

PhD.

Nguyen Thi Quyet, Ho Chi Minh City University of Technology and Education – Ho Chi Minh

PhD.

Referências

CENTRAL THEORETICAL COUNCIL. Textbook of Marxist-Leninist Philosophy. Hanoi: National Political Publishing House, 2001.

COMMUNIST PARTY OF VIETNAM. Document of the 10th National Congress of Deputies. Hanoi: Truth National Publishing House, 2006.

COMMUNIST PARTY OF VIETNAM. Document of the 5th Conference of the Central Committee, term VIII. Hanoi: National Political Publishing House, 1998.

DANG, Q. B. Youth: Dedication and Maturity. Hanoi: Youth Publishing House, 1997.

DIEP, M. G. The issue of moral education for young people in the market economy in Vietnam today. 2005. Thesis (Master’s in Philosophy). 2005.

DO, M. Revolutionary ideals of Vietnamese youth in the cause of reform. Hanoi: Youth Publishing House, 1995.

DOAN, N. D. Applying Ho Chi Minh's thought on education - training the youth in our country today. 2000. Dissertation (Doctorate in Philosophy). 2000.

DOAN, N. D. Ho Chi Minh’s Thought on youth education. Hanoi: National Political Publishing House, 2002.

DOAN, V. T. Basic tasks of Vietnamese youth in the period of industrialization and modernization of the country. Hanoi: Youth Publishing House, 2002.

DUONG, T. D. Value orientation for youth and students in the period of industrialization and modernization of the country. Hanoi: Thanh Nien Publishing House, 2002.

HO CHI MINH COMMUNIST YOUTH UNION. Overview of the youth situation, Union work and the youth movement 2002 - 2007. Hanoi: Youth Publishing House, 2007.

HO, CHI MINH. Full, volume 5, National Political Publishing House, Hanoi, 2000.

HO, CHI MINH. Full, volume 7, National Political Publishing House, 2000.

HO, CHI MINH. Full, volume 9, National Political Publishing House, 2000.

HO, D. V. Youth with the cause of industrialization and modernization of the country. Hanoi: Youth Publishing House, 1996.

MARX, C.; ENGELS, F.; LENIN, V.; STALIN, J. Discussion of Revolutionary Heroism. Hanoi: Truth Publishing House, 1967.

NGUYEN, D. T. Developing socialist ideals for Vietnamese youth today. Hanoi: National Political Publishing House, 2005.

PHAM, D. N. Current revolutionary ideals education for the youth. Hanoi: Youth Publishing House, 2004.

PHAM, T. D. (ed.). Improve education in politics, ideology, morality and lifestyle for pupils and students in the national education system. State-level scientific project code NN.7. 1995.

TRAN, V. M. (director). The situation of youth ideology and educational work of the Youth Union in the current period. Ministry-level scientific research project, 2002.

TRAN, D. B. The situation of youth ideology and educational work of the Youth Union in the current period. 2007. Thesis (Master’s in Philosophy). 2007.

TRAN, Q. N. Ho Chi Minh’s Thought on fostering the next revolutionary generation. Hanoi: Education Publishing House, 2005.

TRAN, V. H. (director); Ho Chi Minh National Academy of Politics and Administration. Ho Chi Minh's Thought on revolutionary ideal education for young people and its application in current revolutionary practice. Ministry-level scientific research project, 2007.

Publicado

21-12-2021

Como Citar

NHU THUY, N. T.; THI QUYET, N. Educação atual de ideais revolucionários para alunos universitários no contexto de integração internacional no Vietnã. Nuances: Estudos sobre Educação, Presidente Prudente, v. 32, n. 00, p. e021007, 2021. DOI: 10.32930/nuances.v32i00.9120. Disponível em: https://revista.fct.unesp.br/index.php/Nuances/article/view/9120. Acesso em: 29 set. 2022.

Edição

Seção

Artigos Publicação Contínua